vrijdag 11 januari 2013

Speciaal oproepje aan mijn volgsters


Hoi Lieve Volgsters,

Even iets heel anders, lang over nagedacht, 
maar wilde het toch delen met jullie.
Iedereen heeft alles voor zijn/haar kind over nietwaar ?
Zoals niet iedereen weet ben ik een alleenstaande moeder
met een zoontje van 8 die meer zorg een aandacht nodig 
heeft. Hij heeft een hechtingsstoornis en daardoor ben ik
al 5 jaar met hem bezig met instanties, hulp, speciaal 
onderwijs, behandelingen en ga zo maar door. Best pittig.
Vorig jaar ook een heel zwaar jaar achter de rug waarbij
hij zelfs voor zijn behandeling klinisch heeft gezeten, 
5 maanden niet thuis heeft gewoond. Het probleem van altijd
ver van huis te zijn, taxi hier en taxi daar, en andere 
kinderen die ook met taxi's vervoerd worden, hierdoor kom
je niet in contact met leeftijdgenootjes, waardoor vriendjes
maken ook heel moeilijk is.
Vorig jaar op Vernom zijn verjaardag was hij erg verdrietig
dat er eigenlijk helemaal niemand was.... Helaas kan ik er
dit jaar ook niet veel anders van maken. Wij hebben hier
geen vriendenkring, mijn ouders wonen te ver weg, in
Portugal, en de enige tante hier in NL woont ook niet om
de hoek. Vernom wordt nu ouder waardoor hij meer gaat
beseffen. Laatst vroeg hij aan mij waarom hij eigenlijk
helemaal nooit post krijgt en ik wel altijd. Dat heeft me
aan het denken gezet. Op zijn verjaardag krijgt hij ook
altijd alleen maar 3 kaartjes en dan was dat het wel.
Ik kan er helaas niet meer van maken. Net zoals ik geen
vriendjes en contacten uit de lucht kan plukken.

Nu wordt Vernom op 12 februari 9 jaar, en het zou misschien
zo leuk zijn als hij misschien iets meer kaartjes zou ontvangen
dan 3.... Mijn oproepje aan mijn volgers is dan ook of jullie
het leuk vinden om voor hem een kaartje te maken en op te
sturen, ik denk dat dat echt het mooiste zal zijn wat ik in
die 5 jaar mee zal maken voor hem.
Vernom is een vrolijk mannetje, wat te veel heeft meegemaakt
in zijn leventje, en hij verdient gewoon zoveel goeds.
En weet je, ik ben heel erg trots op mijn ventje, er wordt
altijd veel van hem verwacht, soms is het zwaar, maar hij vecht
wel altijd door :)
Ons adres is op te vragen per privé berichtje/mailtje.




Image and video hosting by TinyPic

39 opmerkingen:

  1. Nou Erica, dat moet niet zo moeilijk zijn om Vernom een kaartje te sturen! Het valt inderdaad niet mee als je kind iets anders dan de anderen is. Toevallig deelde ik vanochtend op facebook een mooi bericht van mijn dochter...haar enige meisje is ook anders dan anderen...Een heerlijk lief kind, maar ze wordt zo vaak niet begrepen door haar autistische stoornis...Ik mail je nog even voor je adres!

    Groetjes Richtje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. TUURLIJK ......ik mail je
    Groetjes Marcella

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Erica, ik krijg hier gewoon de krop in de keel bij het lezen van uw bericht. Het is niet makkelijk om je kind alleen groot te brengen en dan al zeker niet als die nog extra aandacht vraagt. Als moeder doe je dat met veel liefde maar het vraagt toch best veel van jezelf. Ik moet zeggen dat je best wel trots mag zijn op jezelf als je dit zo voor mekaar krijgt. En natuurlijk mag je het ons vertellen, hobby is een uitlaatklep op vele manieren. Natuurlijk krijgt je kleine vent een kaart van mij en ook mijn 2 meiden maken er wel ééntje voor hem. Ik stuur je direkt een mail voor je adres en wil je dan onthouden dat je dat mailadres mag gebruiken om je hart te luchten als je het teveel word.

    Vele lieve groetjes

    Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Komt dik voor elkaar Erica, met veel plezier zelfs!!!!

    Liefs, Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja hoor, ik doe mee. It takes a village to raise a child, nietwaar!
    groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  6. natuurlijk komt er een kaartje die kant op
    ik heb je al een mailtje gestuurd
    en ik hoop dat er nog vele volgen om ook een kaartje te sturen

    groetjes anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ja natuurlijk doe tante gré mee
    lekker ventje hoor

    groetjes gré

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jeetje Erica ik zit hier nu met kippevel, als je dat allemaal leest dan breekt je hart toch. Natuurlijk ga ik een kaartje naar hem sturen, en ik hoop dat hij er zoveel gaat krijgen dat hij de hele dag met een glimlach loopt. Goh jij zal het dan ook niet makkelijk hebben zo in je eentje, heb superveel respect voor je. Ik mail je voor het adres en we gaan ervoor zorgen dat Vernom helemaal in zijn nopjes zal zijn.
    Liefs van Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Erica,
    Ik heb je bericht over je zoon ook zitten lezen, wat erg en..wat ben je dapper...ik ga proberen ook een kaartje voor hem te maken, alleen kan ik pas na 22 jan.weer mijn trap op(hoop ik)..ik stuur je in ieder geval een mailtje..kan ik nog altijd een gekochte kaart sturen..en oh ja, heeft hij wel hobby's of vindt hij dingen leuk???

    Liefs van Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Erica natuurlijk komt er een leuke kaart voor zo'n leuke jongen.
    Wil je mij even je adres sturen mijn mail adres staat rechts boven op mijn blog.

    Groetjes Kitty

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik krijg er werkelijk kippenvel van over mijn hele lijf!! Natuurlijk ga ik een mooi kaartje voor hem maken Erica!! Ik mail je snel voor je adres!
    Liefs Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zo'n lieve & dappere kerel verdient zeker een kaartje:0)
    Ik mail je Erica!
    grtz Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hi lovely xx he is so handsome! how lovely that you say your very proud of him . I would love to make him a card. xxx
    melly.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hallo Erica,
    Dit vind ik nou heel dapper van jou om dit hier zo op je blog te zetten en ik hoop dat Vernom heel veel kaartjes op zijn verjaardag mag ontvangen.....ik ga je een mailtje sturen.
    Liefs Wilma ☺☺☺

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Je hebt er goed aan gedaan om dit berichtje op je blog te zetten, Erica...ik heb nu niet alleen bewondering voor je kaartjes, maar ook voor hoe jij in het leven staat...je schrijft altijd van die leuke en opgeruimde berichtjes op mijn blog en dan blijkt er in huize Heidebloempjuh toch echt niet alleen maar rozengeur en maneschijn te bestaan...ik ga je mailen en ik jouw leuke, vrolijke Vernom (mooie, aparte naam trouwens)zeker een kaartje sturen!
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik ga je zo mailen voor je adres om jouw kanjer een "groot" feest te geven.
    Elk kind verdiend geluk

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh, Erica, als ik je berichtje lees, springen spontaan de tranen in mijn ogen... Wat zal jij moeilijke periodes gekend hebben en nog krijgen...En wat een kanjer van een zoontje heb je... Natuurlijk ga ik een kaartje voor hem maken....Ik stuur je zometeen een mailtje voor het adres...

    Lieve groetjes, Nellie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik wil je zoontje graag een kaartje sturen Erica. Ik stuur je een mailtje.
    Lieve groetjes, Berlinde

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik lees je verhaal met kippenvel. Als je door zo' N klein gebaar iets kunt betekenen voor je zoon dan doe je dat.
    Ik stuur je zo een mail. Ik hoop van ganse harte dat het nu beter met hem gaat.
    En je mag trots zijn op hem, dat zijn wij allemaal op onze kids.
    Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ha Erica,
    natuurlijk wil ik een kaartje sturen, het lijkt mij ook niet makkelijk zo in je eentje een kind groot te brengen.
    ik stuur je een mail.
    Fijn weekend en lieve groetjes Nellie

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi Erica,wat ben jij een kanjer van een moeder,knap om dit zo met ons te delen en natuurlijk ga ik aan de slag om een mooie kaart te maken,z'n verjaardag staat al in mijn agenda,ik mail je zo en wil je ook even zijn interesses/hobbies vertellen,lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hier hoef ik niet lang over na te denken.......heb je al gemaild
    Liefs Sinikka

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hoi Erica
    Leuk dat je mijn blog volgt. Ik las net deze blogpost en leef erg met je mee. Ik mail zometeen voor je adres.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. hallo erica
    weet je dat jouw blog vandaag precies 2 jaar bestaat

    gefeliciteerd hoor hieperdepiep
    vandaag 13 januari

    groetjes gré

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Jaaaa Natuurlijk, ga ik een kaartje voor hem maken en ik hoop dat hij er nog heel veel gaat krijgen ook. Het zal zeker niet makkelijk zijn om in je eentje een kind op te voeden, ik heb echt , echt diep respect voor je!!!

    Groetjes en een dikke kus Antoinette

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Stuur je adres maar even hoor.
    Denk dat ik hem eerder stuur maar dan moet je hem er maar even tussenuit vissen bij je post.
    Weet namelijk niet of ik er aan denk de aankomende weken en dan kan ik er volgende week eentje voor hem maken.

    Dat heeft ie wel verdiend

    liefs anita

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Natuurlijk krijgt hij een kaartje van mij, het is ook heel erg leuk om veel kaarten te ontvangen met je verjaardag! Ik ga je even een mailtje sturen.

    Groetjes, Priskilla

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hallo Erica,

    Allereerst bedankt voor je lieve reacties elke keer!
    Wat lief van je dat je je zoon zo wilt verrassen! Ik doe heel graag mee om voor hem een kaartje te maken.
    Je mag mij je adres mailen op alysmedes@upcmail.nl
    Heeft hij ook favoriete kleuren of figuren?
    Ik wacht je mailtje af.
    En alvast een fijne kaartendag toegewenst!!

    Creatieve groetjes van Aly

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hallo Erica, ik zag je oproep staan op het blog van Krea2day en kon het niet laten om even te kijken. Wat goed van je dat je deze oproep plaatst, want je zoon heeft er ook niet om gevraagd om hier allemaal door te moeten en eigenlijk is het heel triest dat een kind dit allemaal moet ondergaan. Natuurlijk ga ik een mooie kaart voor hem maken, als hem dat een superdag kan bezorgen is dat toch geweldig! Trouwens het is voor jou, als moeder, ook niet makkelijk om in deze situatie te zitten,ik ga je ook gelijk volgen en stuur je een mailtje voor het adres, groetjes Jeannette

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Hoi Erica.
    Zo herkenbaar bij ons thuis is het ook anders als doorsnee En ons verhaal lijkt zo veel op het jouwe . Dat ik het erg jammer vind dat ik je berichtje nu pas tegen kom . Maar volgend jaar dan maar he. En hoop dat het jullie goped gaat. xx Majo

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Hoi Erica, Via via ben ik her op jouw blog gekomen.En heb je ontroerend verhaal gelezen, ik waardeer jullie om zo te vechten voor jullie geluk.Ik heb ook kleinkinderen en weet dat een kind zich gelukkig moet kunnen voelen ....
    Ik ga volger worden en zeker een kaartje voor zoontje maken en opsturen.
    Ik mail dadelijk voor je adres...
    hou vol hoor meid....
    lieve groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Hoi hoi, stuur me je adres maar even, dan komt er ook van mij een kaart voor hem aan!!
    Kan me best voorstellen dat het allemaal niet meevalt! hij wordt ook ouder en gaat ook meer dingen beseffen en zich afvragen.
    Een kaartje is een kleine moeite, vooral als we hem er zo'n plezier mee kunnen doen.......... Dus: kom maar op met je adres!

    Groetjessssssssss Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Mmmm...ik lees dit nu pas, heb weer wat gemist geloof ik! Natuurlijk stuur ik graag een kaartje, ben nog ruim op tijd!
    groetjes Rachel

    BeantwoordenVerwijderen
  35. via Krea2day kom ik op je blog....en lees ik dit verhaal. heel begrijpelijk, als alles anders is....
    en natuurlijk doe ik mee met je oproepje.
    het is altijd erg leuk om post te ontvangen op je verjaardag, zelfs mijn kinderen kijken daar naar uit.
    dus..ik ga je een mailtje sturen.
    groetjes Dora

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Mijn moeder wees me op dit berichtje met oproepje van jou.. Wat een verhaal.. En ook ik doe heel graag mee!! Er komt een kaartje aan!! Ik heb zelf twee zoontjes en kan het me bijna niet indenken hoe dat moet zijn..
    Alvast een hele mooie dag gewenst! Hopelijk krijgt hij heeeeeel veel post!!
    Lieve groetjes, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  37. komt voor elkaar Erica. Ik ga je nu even een mailtje sturen voor jullie adres. En een kaart komt jullie kant op. Gr. Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Hoi Erica,

    Zag toevallig bij een medeblogster dat ze een kaartje gemaakt had voor je zoon.....lees nu je verhaal, dan twijfel ik geen moment en ga gelijk aan de slag om je zoon een super leuke verjaardagsPOST te bezorgen.

    En aan de vele berichtjes hoiervoor te lezen gaat dat zeker goedkomen.

    stuur je even een mailtje.

    Liefs annemarie en merit

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Hallo Erica,
    Heb me net aangemeld voor je blog en kom hier via Celia.
    Ik heb al een kaart voor je zoontje liggen. Wel te laat, maar dat geeft niet. Hij zal hem vast wel leuk vinden.
    Kan je mij je adres sturen?
    Je bent ook welkom op mijn blog. Doe dit pas 2 maanden.
    Gr Leny

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je berichtje,
ik lees ze met veel plezier !
Lieve grtjsss, Erica xoxox